Årsmöte 7 mars

Gullbrandstorps Hembygdsförening har haft årsmöte 20170307 i Hembygdsgården. Föreningens ordförande hälsade ett 40-tal medlemmar välkomna. Parentation hölls och Curt Johansson läste en dikt av Nils Ferlin. Mötesordförande var Rolf Lindell. Till ny ordförande för föreningen efter Ronald Appelqvist valdes Jonny Neinhart. Olle Andersson avgick efter många förtjänstfulla år ur styrelsen. Birgitta Andersson och Marianne Johansson som varit föreningens trotjänare i många år är kvar i föreningen men tar en mer tillbakadragen roll i framtiden. Till styrelsesuppleant invaldes Kerstin Nilsson och till valberedningen blev Kenneth Eriksson och Petra Nyqvist invalda. Medlemsavgiften beslutades vara oförändrad, 100kr för vuxen och 20kr för barn/ungdom upp till 18 år. Verksamhets-, revisionsberättelse, kassarapport och verksamhetsplan redovisades och godkändes av mötet. Olika förslag på aktiviteter kom från medlemmarna bl.a. fler familjearrangemang. Efter mötet serverades kaffe med smörgåsar samtidigt som ett lotteri genomfördes och Anders Welin visade ett fint bildspel från ett svunnet Halmstad.